Zwroty i reklamacje

Możliwość zwrotu towaru w ciągu 14 dni

Konsument może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty otrzymania zamówionego towaru. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną lub elektroniczną).

Zalecamy skorzystanie z formularza odstąpienia od umowy.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Koszty odesłania zwracanego towaru ponosi kupujący. Ze względu na gabaryty i wagę towaru, w przypadku odstąpienia od umowy odesłanie towaru może wiązać się z wyższymi kosztami niż zwykła przesyłka pocztą.

Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy nie obowiązuje w przypadku towarów wykonanych na indywidualne zamówienie Konsumenta oraz w przypadku towarów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. Dotyczy to głównie oferowanych przez nasz sklep materacy. Materace nie mogą być zwracane, gdy posiadają specjalnie dobrany pokrowiec lub zmieniony rozmiar - inny niż w standardowym cenniku oraz wówczas gdy usunięta została z produktu folia zabezpieczająca.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Ze względu na gabaryty i wagę towaru prosimy o kontakt z obsługą sklepu www.bemondi.pl w celu omówienia sposobu odesłania rzeczy. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów.

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Możliwość złożenia reklamacji

Klient, nabywający towar w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (konsument), ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu 2 lat od daty wydania mu towaru, w terminie roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, zawiadomi Sprzedającego o stwierdzonej niezgodności towaru (Kodeks Cywilny, Dz. U. z 2014 r. poz. 121 z późniejszymi zmianami). W przypadku pozostałych klientów (tj. nie będących konsumentami) obowiązują terminy wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w zakresie rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej. Sprzedawca poinformuje zgłaszającego o sposobie rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego w terminie 14 dni od daty jego otrzymania.